Telefonisch een afspraak maken
Heeft u een zorgvraag en wilt u een afspraak maken met uw huisarts? Onze assistenten zijn iedere werkdag tussen 08.00 en 10.00 uur telefonisch bereikbaar voor het maken van een afspraak. Zij stellen u eerst een paar vragen om te bepalen om wat voor soort klacht het gaat en hoe dringend het is. Wij werken volgens het principe, zelfde dag bellen is ook dezelfde dag gezien worden door uw huisarts. Er zijn teven een beperkt aantal spreekuurplekken open gezet voor de andere dagen.
Praktijk dokter Wartanian (0578) 698182
Praktijk dokter Brouwer (0578) 698183
Praktijk dokter de Ruiter (0578) 698184
Praktijk dokter Rozeman (0578) 698185
Praktijk dokter Roseboom (0578) 698186
Onze assistenten werken volgens de NHG-Triagewijzer. Hiermee schatten zij de urgentie van uw zorgvraag in en bepalen ze op welke manier u het beste geholpen kunt worden: een fysieke afspraak met de huisarts, een telefonisch consult óf een zelfstandig advies van de assistente zelf (met nacontrole van de huisarts).
*Voor kwaliteit- en trainingsdoeleinden worden al onze telefoongesprekken opgenomen. Na 8 dagen worden deze gesprekken weer verwijderd. Uiteraard kunt u erop vertrouwen dat wij vertrouwelijk met informatie omgaan.
Balie
De balie is niet meer toegankelijk voor het maken van afspraken, overleg en/of herhalen van medicatie. Wij vragen u hiervoor ook telefonisch contact op te nemen.
Afspraak afzeggen
Komt er iets tussen waardoor u niet naar de afspraak kunt komen? Of is uw afspraak niet meer nodig? Neem dan zo snel mogelijk contact op met onze praktijk om uw afspraak af te zeggen.
Niet verschenen zonder bericht!
No Show! Niet verschenen op afspraak!
Het komt helaas met grote regelmaat voor dat patiënten een afspraak maken om vervolgens niet op het spreekuur te verschijnen. Hiermee gaat onnodig spreekuur tijd verloren. Deze verloren tijd gaat met name ten koste van andere patiënten, die ook graag een afspraak willen maken.
Als u de afspraak niet door kunt laten gaan vragen wij u (het liefst 24 uur) van tevoren de afspraak af te zeggen door te bellen naar 0578-698180. Een andere patiënt kan dan in uw plaats ingepland worden.
Wat gebeurt er wanneer u niet (tijdig) afzegt?
Wanneer u niet op uw afspraak komt, krijgt u in uw medisch dossier een aantekening NVGB (Niet verschenen Geen Bericht). Dit is voor alle medewerkers in de praktijk zichtbaar.
De eerste keer ontvangt u daarover van ons bericht. Indien u een tweede keer niet op uw afspraak komt zonder af te bellen, brengen wij 35 euro in rekening.
Let op: dit bedrag wordt niet vergoed door uw zorgverzekering!
We sturen u een rekening per post. Indien betaling uitblijft, kan een incassobureau worden ingeschakeld.
Gezien het feit dat dit niet meer incidenteel gebeurt, maar regelmatig, hebben wij ons genoodzaakt gezien, conform landelijke richtlijnen (LHV, Landelijke Huisartsenvereniging) deze regel in te voeren.
Online een afspraak maken
Wilt u online een afspraak maken? Ga naar www.MijnGezondheid.net, log in met uw DigiD en plan uw afspraak op het tijdstip dat ú uitkomt. Let op: online een afspraak plannen is alleen mogelijk als u één vraag heeft. Wilt u meerdere zorgvragen bespreken met de huisarts? Bel dan met de assistente voor het maken van een afspraak. Gelieve geen online afspraak inplannen voor een ingreep, deze altijd via de assistente inplannen.
Visite rijden
Wilt u een afspraak met de huisarts, maar bent u fysiek niet in staat om naar de praktijk te komen? Dan kunt u een visite aanvragen. Belt u vóór 10.00 uur? Dan kan de huisarts meestal dezelfde dag nog bij u op bezoek komen. Dit is afhankelijk van het aantal geplande visites en de urgentie van uw klacht. Onze voorkeur blijft dat u op de praktijk komt aangezien de arts dan direct aanvullend onderzoek kan doen wat niet mogelijk is in de thuissituatie. Het huisbezoek is niet bedoeld voor mensen die geen tijd of vervoer hebben om naar de praktijk te komen.
Telefonisch spreekuur
Heeft u een korte vraag voor de huisarts? In plaats van een bezoek aan onze praktijk kunt u uw vraag ook telefonisch stellen. Neem hiervoor (het liefst vóór 10.00 uur) contact op met de assistente. Zij kan een telefonische afspraak met de huisarts voor u inplannen.
Heeft u een onderzoek gehad en wacht u op de uitslag? Dan adviseren wij u om in ieder geval drie werkdagen te wachten voordat u ons belt. Het kan drie tot vijf werkdagen duren voordat wij de uitslag van uw onderzoek binnenkrijgen. Hierna moet de uitslag nog beoordeeld worden door de huisarts. Voor uitslagen kunt u bellen na 14.00 uur.